Kembali Berpantun..

Barisan pemantun 2011. Dari kiri Ilya Izzaty, Siti Suhana (pelapis), Faznurqizam, Hazirie, Ilma Nadhira, dan Siti Zafirah
Saya ke SMKAP dalam keadaan yang saya kira agak mengejut. Cikgu pantun saya, Cikgu Razali menelefon, dan esoknya terus saya ke SMKAP dengan satu matlamat sahaja, untuk membantu apa yang perlu. Saya harus akur dengan prinsip hidup sendiri, orang banyak membantu kita, kita tolonglah semula mana yang boleh.

Itu sahaja niat itu yang utama.

Hati saya berdebar-debar ke SMKAP. Mahu memberi tunjuk ajar kepada pemantun baru dan berkongsi pengalaman. Harapan saya cukuplah kedatangan saya sudah boleh memudahkan tugas orang lain.

Menjadi tenaga pengajar memang seronok. Pemantun baru tidak banyak karenah. Saya dapati mereka memang komited berpantun. Bukan menyertai suka-suka. Mereka juga cepat mengatasi masalah masing-masing.

Lebih-lebih kurang kami yang berpantun jugalah mereka ni. Sangat happening dan mengujakan. Saya pun jadi tak kekok. Mereka cepat belajar dan memang menyertai Pesta Pantun kerana berminat, bukan dipaksa.

Mereka bertuah, kerana dipilih untuk berpantun dalam usia yang muda. Banyak peluang untuk lebih belajar dan menimba pengalaman dalam pertandingan Pesta Pantun.

Berkat usaha mereka, alhamdulillah, SMKAP sekali lagi johan peringkat daerah. Suka saya, tidaklah sia-sia tiga hari berkampung di SMKAP.

Tahniah. Kerana tidak mensia-siakan kehadiran saya, terima kasih pemantun.
Terima kasih cikgu-cikgu yang memberikan layanan yang baik kepada saya.

Aduh, duduk di SMKAP dua tiga hari, rasa semacam mahu tinggal terus di SMKAP.
Boleh? Haha..
Saya kena tunggu bulan Jun lah..

Bersama naib johan; pemantun-pemantun SMK Muadzam Shah
Menang, sukalah tu!
Bergaya pun tak kalah...Busana ungu memang bawa tuah.
Buat-buat comel pulak mereka ni.. Haha
Untunglah jadi penganggur kehormat ni, setidak-tidaknya saya boleh membantu sekolah.
Sempat jugalah jadi penanda kertas peperiksaan untuk cikgu. Haha..
Rindu SMKAP!


0 ulasan:

 

Anekdot Diri

Foto saya
Penulis kreatif dan deskriptif yang menulis dalam pelbagai genre. Pelajar tahun pertama bidang Pengajian Melayu (pengkhususan Linguistik Melayu) di Akademi Pengajian Melayu, Universiti Malaya. Merupakan mantan Minggu Penulis Remaja (MPR) 2010. Karya beliau sering mendapat tempat dalam pelbagai media arus perdana seperti Tunas Cipta, Berita Harian, Utusan Melayu, Dewan Siswa dan pelbagai lagi.

Bergandingan bersama rakan-rakan penulis muda yang lain menubuhkan Legasi Oakheart, dalam memperjuangkan penerbitan buku secara mandiri untuk penulis muda dan menjalankan aktiviti seni dan sastera di seluruh negara.

Boleh dihubungi menerusi emel: shamsulamin.yusof@gmail.com.

Pengikut